BUNDA SANTINI VEGA XTREME: Italská „bellezza“ do nejdrsnějších podmínek

Tagy:
BUNDA SANTINI VEGA XTREME: Italská „bellezza“ do nejdrsnějších podmínek>

Teplé a příjemné dny jsou definitivně pryč. Sezona se nám překlopila do přípravného období, ve kterém většinou panuje sychravé a zimní počasí. V současné době máme mnoho moderních a funkčních materiálů, které nám dovolují jezdit na kole celoročně. Do zimní výbavy cyklisty tedy neodmyslitelně patří kvalitní zimní bunda, a tak využijte příležitost a přečtěte si, jakou parádu jsem si obstaral na letošní zimní sezonu.

Přišel na cyklistu mráz

V posledních dnech začíná být pořádná kosa a to hlavně zrána. Teplota se u nás momentálně přes den pohybuje okolo 7 - 11 stupňů, ale když vyjedete do kopců, tak teplota rapidně klesá a ve dnech, kdy slunce vůbec pořádně nevyjde, pohybuje se v rozmezí 0 až 6 stupňů, a tak je nutné se na trénink pořádně obléct. 

Přechod na vyšší level

Pokud chcete komfortně zvládnout tréninky v tomto chladném období, spočívá základ úspěchu v kvalitním oblečení. V tomto roce jsem si vyhlédl zajímavý kousek od italské firmy SANTINI, který jsem si obstaral díky Holokolo. Jedná se o TOP zimní bundu s názvem VEGA XTREME.

Proč jsem se rozhodl pořádně zainvestovat?

V posledních letech jsem se stal celoročním „riderem“ a vyměnil jsem jezdění na trenažéru za zábavnější tréninky venku. Na bike vyrážím i v tom nejhorším počasí a když si chci komfortně zatrénovat, a přitom nechci onemocnět, tak fakt potřebuju oblečení v super kvalitě. Kromě toho taky jezdím na běžkách a zúčastňuju se i jedné bláznivé cyklo akce, kde se dokonce závodí i v noci a teploty se tam běžně pohybují okolo -10°C. No a takovou zátěž už bežně dostupné oblečení není schopné zvládnout.   

Střih

Bunda má „slim“ sportovní střih, který je pro zimní jezdění ideální. Osobně jiné střihy ani nenosím, protože jako cyklista chci na kole vypadat dobře. Kromě estetické úlohy plní zúžený střih taky úlohu funkční, protože z mých zkušeností vyplývá, že při zimním jezdění musí být bunda pořádně vyrysovaná na těle. Pokud by tomu tak nebylo a vznikly by mezery mezi tělem a bundou, tak by v nich potom mohl kondenzovat pot a následně ve sjezdech bychom na těchto místech pociťovali nepříjemný chlad.

Jakou velikost jsem zvolil?

Měřím 184 cm a vážím 83 kg. Podle doporučení bych měl volit o jedno číslo větší bundu, než je moje konfekční velikost. Avšak z důvodů, které jsem uvedl v přecházejícím odstavci, volím velikost L. Ta mi padla dobře, přesně podle mých očekávaní. Bunda mi není dlouhá na přední straně a taky na zadní straně je to OK. Rukávy mi zrovna tak sedí na výbornou a tak jsem spokojený. Pod bundu se určitě ještě vejdou minimálně 2 vrstvy termo prádla. 

Co si oblékám pod bundu?

Protože ještě není úplně ta pravá zima, volím jednu základní vrstvu termoprádla SIX TS1. Při teplotách od -5 stupňů a nížších určitě přidám ještě jednu vrstvu, ale teď to ještě nebylo třeba.

Vyrobená pro Jamesa Bonda?

V této bundě se cítím velmi dobře a připadám si v ní jako agent 007 ve svém zázračném obleku. Protože je vyrobená z materiálu POLARTEC windblock. Je univerzální, 3-vrstvá s hmotností 280 g. Je 100% odolná proti větru a vysoce odolná vůči dešti. Přitom všem dýchá a při teplotách okolo nuly se v ní vůbec nepotím.

Kolárek je podšitý vysoce sofistikovanou, ultralehkou a izolační látkou ALPHA®, která je rychloschnoucí, prodyšná a termoregulační. Je dostatečně vysoký a natolik teplý, že při jízdě si vůbec nepotřebuju zakýt krk nákrčníkem.  

Rukávy jsou ergonomicky stříhané a ukončené nepremokavou manžetou na rukou. Je to výborné řešení, protože pokud si nasadím rukavice, mám zápěstí úplně zakryté a nepociťuju v těch místech vůbec žádný chlad.   

Spodní zadní časť je vyrobená z látky superroubaix s podšívkou z flísu, s plně vodotěsnou duhovou a reflexní vnější vrstvou PU. Pokud neprší, tak ji sroluju dovnitř. Když jedu po mokré vozovce nebo se dostanu do terénní pasáží, tak ji dám ven. Jeho funkce je výborná, přičemž mi chrání zadek a kříž před stříkanci vody ze silnice. Tohle hodnotím velmi pozitivně, protože osobně neznám horší pocit na kole, než když mám mokrý zadek a je mi zima na kříž.   

Dosdatečné vodotěsná zadní kapsa na zip je podšitá prodyšnou membránovou látkou, kam si dávám osobní věci, které na kole potřebuju, a taky mobil, aby během celého výjezdu zůstalo všechno v suchu. Jinak jsou kapsy řešené ve standardní velikosti a nemám problém s umístěním gelu, traťovky, či nářadíčka, které na trénink vozím.

Reflexní prvky – protože jsom volil černou barvu, tak oceňuju oboustranný ramenní pás a nápis na zádech, přičemž tyto prvky zajišťují maximální bezpečnost i v nejtemnějších denních hodinách. Samozřejmě nezapomínejte, že tyto prvky neznamenají všechno a určitě v tomto období vozte i kvalitní blikačky. 

Zip je při zimních radovánkách v sedle kola velmi důležitá část každé bundy, protože během svých výjezdů dost buším do pedálů. Při takové intenzitě se pořádně zapotím, ať už je oblečení vyrobené z čehokoli. Proto často pracuju se zipem tím způsobem, že ho v kopci pořád rozepínám a následně do sjezdů zapínám. Na téhle bunde jde zip úplně lehce a navíc se na běžci nachází velký a robustní kruh, se kterým se mi celkově výborně manipuluje i v zimních rukavicích.     

Vega Xtreme atakuje cenovku 6210 Kč, což není sice málo, ale naproti tomu se mi už dnes jeví jako velmi dobrá volba a investice. Cítím se v ní super, přičemž její funkčnost je na TOP úrovni.

 

JDĚTE DO TOHO KDYŽ: Jste zimní „rider“, který jezdí na kole v extrémně náročných podmínkách, a při jízdě v první řadě dbáte na svoje zdraví a tepelný komfort.

PLUSY: profi design, střih, funkčnost, reflexní prvky, moderní doplňky (kolárek, rukávy, zadní kapsa, spodní zadní část), hmotnost, pohodlí, zip.

MINUSY: v této bundě jezdím poměrně krátce, a tak je ještě nedokážu vyjmenovat, ale v případě, že se nějaké vyskytnou, určitě je doplním.

Zima se rychle a nezadržitelně blíží. Meteorologové ji znovu předpovídají silnou a dlouhou. Jestli jim to vyjde, teprve uvidíme, ale s touto bundou budete určitě připravení na všechno.  A proto vám ji doporučuju objednat ze stránky Holokolo, dokud je ještě skladem.